Russian-Language Television Stations: Euronews, Channel One, Ntv, Ren Tv, 2Ũ2, Tvs, Tv-6, Sts, Universal Channel, Domashny, Mtv Russia, O2tv

Copertina anteriore
General Books, 2010 - 124 pagine
0 Recensioni
Please note that the content of this book primarily consists of articles available from Wikipedia or other free sources online. Pages: 34. Chapters: 2x2 (TV channel), ARU TV, Bibigon, CCTV International Russian, Channel One (Russia), CTC (TV channel), Domashny, Echo TV Russia, Euronews, Israel Plus, Karusel, Luxe.tv, Moskva 24, Moya Planeta, MTV Russia, NTV (Russia), NTV Canada, NTV Plus Sport, O2TV, Petersburg - Channel 5, RBC TV, REN TV, Rossiya 1, Rossiya 2, Rossiya 24, Rossiya K, RTR Planeta, RTVi, RTVi+ (Canada), RTVi (Canada), Soho Media, Sport (Russian TV channel), Sport 1 (Russian TV channel), Sport TV (Russia), Syfy Universal (Russia), TeleExpo, TNT (Russian TV channel), TV-3 (Russia), TV-6 (Russia), TVS (Russia), TV Center, TV Roskosmos, Universal Channel, Zvezda (TV channel). Excerpt: Euronews is a European, multilingual news television channel, headquartered in Lyon-Ecully, France. Created in 1993, it claims to be covering world news from a Pan-European perspective. As a rolling-news channel, headlines from both Europe as well as the world are broadcast in thirty-minute intervals. Brief magazine segments typically fill in the remaining schedule, focusing on market data, financial news, sports news, art and culture, science, weather, European politics, and press reviews of the major European newspapers. These item slots will occasionally be preempted by breaking news or live television coverage. Some segments are displayed without commentary under the banner "No Comment," which has been the channel's signature program since its launch. In 1992, following the First Persian Gulf War, during which CNN's position as the preeminent source of 24-hour news programming was cemented, the European Broadcasting Union decided to establish the channel to present information from a European perspective. Euronews was first broadcast on 1 January 1993 from Lyon, with an additional broadcast studio set up in London in 1996. It was founded by a group of ten European public broadcasters: In 1997, the British news broadcaster ITN purchased a 49-percent share of Euronews for 5.1 million from Alcatel-Alsthom. ITN supplies the content of the channel along with the remaining shareholders, which are represented by the SOCEMIE (Societe Editrice de la Chaine Europeenne Multilingue d'Information EuroNews) consortium. SOCEMIE is the actual operating company which produces the channel and holds the broadcasting licence. It is co-owned by the 10 founders and: } The broadcast switched from solely analogue to mainly digital transmission in 1999. In the same year, the Portuguese audio track was added. The Russian audio track appeared in 2001. In 2003, ITN sold its stake in Euronews as part of its drive to streamline operations and focus on news-gathering rather than channel

Cosa dicono le persone - Scrivi una recensione

Nessuna recensione trovata nei soliti posti.

Informazioni bibliografiche